راه های تبلیغ مسیحیت
 
نیاز به دانستن
شناخت بهتر دوروبر
 
 

 طي يك پژوهشي كه انجام شده است مشخص شده كه تبليغات تلويزيوني، تبليغات شهري، تبليغات در اقشار، تبليغات در کليساهاي خانگي، اينترنت و اغواگران، 6 راه تبليغ مسيحيت در ايران هستند.

اينترنت

فعاليت مبلغان مسيحي در اينترنت با استفاده از انبوهي سايت­ها و وبلاگ­ها جريان دارد. تالار گفتگوي اين سايت­ها به محلي براي جذب ايرانياني تبديل شده است که تبليغي را دريافت و پس از مدتي به محافل خانگي دعوت مي­شوند. همچنين از ديگر کارايي­هاي اينترنت براي گروه­هاي مبلغ مسيحيت، مظلوم­نمايي، تشويش اذهان عمومي و ... ازطريق انتشار اخبار کذب و بزرگنمايي شده است.

تبليغات شهري

تبليغات شهري شامل طيف وسيعي از اقدامات مي­شود. ديوار نويسي، ترسيم صليب بر روي ديوار اماکن عمومي و خصوصي، توزيع رايگان مکتوباتي نظير «بهاي محبت»، «حيات در مسيح»، «تشبه به مسيح»، «دروس مقدماتي»، «زندگي تازه»، «آشنايي با کتاب مقدس»، «عيسي کيست؟»، «کليسا»، «بشارت شخصي»، «اخلاقيات در کتاب مقدس»، «چگونه بايد دعا کرد؟»، «خادم مسيحي»، «راهنماي مطالعه انجيل يوحنا»، «اصول اعتقاد ما»، «ماموريت کليسا»، «خدمت تعليم»، «مسيحي در جامعه» و ... و توزيع سي دي­هاي تبليغاتي رايگان نظير «عشق». «خدا محبت است»، «کتاب آفرينش»، «داستان خدا» و ... نيز از اين دست اقدامات است.

دقت:در جذب جوان، بر روي روابط بين دختران و پسران مانور داده مي­شود و از اين منظر، دين مسيحي، ديني سهل­گير معرفي مي­شود، به صورتي که در آن دختران و پسران بدون محدوديت­هاي اسلامي مي­توانند با يکديگر رابطه داشته باشند

تبليغات در اقشار

الف) انجام فعاليت­هاي تبليغي بر جوانان و جذب آن­ها: نکته قابل ذکر اين است که در جذب جوان، بر روي روابط بين دختران و پسران مانور داده مي­شود و از اين منظر، دين مسيحي، ديني سهل­گير معرفي مي­شود، به صورتي که در آن دختران و پسران بدون محدوديت­هاي اسلامي مي­توانند با يکديگر رابطه داشته باشند.

ب) گروه­هاي اجتماعي: گروه­هاي اجتماعي که داراي بيشترين اهميت و اولويت در برنامه­هاي جذب گروه­هاي مبلغ مسيحيت هستند، عبارتند از: دانشجويان، معتادان، مخالفان سياسي نظام، دختران فراري و کودکان خياباني، بهائيان، لائيک­ها و معلولان جسمي و مبتلايان به بيماري­هاي صعب العلاج.

تبليغات در کليساهاي خانگي

کليساهاي خانگي، منازلي هستند که کشيشان مسيحي يا افراد مرتد تازه جذب شده، مالکيت و يا اجاره آنها را در اختيار دارند. اين محل­ها از سوي سازمان­هاي کليسايي با مبالغ قابل توجهي به اجاره در آورده مي­شوند تا امورات جذب در آنها صورت گيرد.

اين اماکن عمدتاً شاهد رجوع جوانان تازه جذب شده هستند. همچنين برخي کتب، سي دي­ها و جزوات، شب­نامه­اي و وبلاگ­هاي اينترنتي، از اين اماکن تهيه و توزيع و به روز رساني مي­شوند.

گفته مي‌شود بيشترين آمار در کليساهاي خانگي مربوط به شهرهاي تهران، کرج و رشت است.

تبليغات تلويزيوني

شبكه‌هاي ماهواره­اي متعدد تحت مجموعه­اي رسانه­اي که به صورت شبکه­اي کاملاً هماهنگ به تحرک مي­پردازند به شيوه­هاي گوناگوني، به صورت مستقيم تبليغات وسيعي را براي مسيحيت به مرحله اجرا در مي­آورند.

دقت:افراد اين گروه با سخنراني و تبليغ چهره به چهره در محافل و با راه اندازي وبلاگ و چت کردن مبادرت به جذب جوانان هوس باز مي­کنند

محورهاي القاي اين شبكه‌ها عبارتند از:

الف) تبليغات مسحيت صهيونيستي: يکي از مجريان «نجات تي وي» مي­گويد: « اسرائيل سرزمين مقدسي است پس کسي که مي­گويد مرگ بر اسرائيل، آن مرگ به خودش بر مي­گردد.»

ب) انجام تبليغات ويژه معتادان و معلولان با استفاده از تصاوير ساختگي و مجهول و انتشار موسيقي و تصاوير هيجان آور به صورت مداوم.

ج) نشان دادن مسيحيت به عنوان يک دين فراگير که توانسته تمامي نژادها را به سمت خود جذب کند.

اين گونه اقدامات عوام فريبانه اغلب با انتشار نماهنگ­هايي از درون ايران نيز همراه مي­شود. 

 اغواگران

همچمنين در اين بررسي­ها مشخص شده که برخي از اين گروههاي مبلغ طيف وسيعي از اغواگران زن را در اختيار دارند واز اين گروه براي جذب افراد مذکر بهره برداري مي­کنند. افراد اين گروه با سخنراني و تبليغ چهره به چهره در محافل و با راه اندازي وبلاگ و چت کردن مبادرت به جذب جوانان هوس باز مي­کنند.

به امید اینکه ما گرفتار نشویم


نظرات شما عزیزان:

ف م
ساعت9:33---19 اسفند 1390
سلام دوست عزیز. مطلب جالبی بود. با اجازه لینکت کردم. موفق باشیپاسخ:خیلی ممنون

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : شنبه 28 بهمن 1390برچسب:, :: 17:10 :: توسط : mohammad genius

درباره وبلاگ
این وبلاگ صرفا جهت افزایش میزان آگاهی شما نسبت به دوروبرتون هست.سعی می کنم در گذاشتن مطالب به درد بخور پیشرو باشم
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان نیاز به دانستن و آدرس needtoknow.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 6
بازدید کل : 29972
تعداد مطالب : 7
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1